McSpicy: Är den nya burgaren tillräckligt het?
Kategori

Loading...

För alla som älskar hetta är det dags att spetsa öronen! McDonald’s Tyskland lanserar den nya kampanjen McSpicy från och med den 1 oktober, där den kryddiga McSpicy-burgaren och andra eldiga nyheter introduceras på den tyska marknaden. Frågan som ställs är: “Är den äntligen tillräckligt het?”
Vid första tuggan blir det tydligt: här kommer tårarna att rinna, inte bara av glädje utan framför allt av hetta! McDonald’s Tyskland har valt att göra något speciellt för kampanjen genom att använda kultschlagern “Tränen lügen nicht” av Michael Holm i en ny version, speciellt inspelad för TV-reklamen av musikern Haller. Låten finns tillgänglig på TikTok och Meta för användning i Reels och liknande. Från och med nu och fram till den 5 november är det dags att visa mod, njuta och låta sig övertygas av McSpicy-produkterna – för McDonald’s kan vara hett!
Huvudnumret i kampanjen är den nya McSpicy-burgaren: ett saftigt kycklingbröstfilé i extra kryddig panering möter en svalkande sandwichsås, fluffigt sesambröd och krispig isbergssallad. Andra höjdpunkter inkluderar McWrap Spicy Chicken, Big Tasty Bacon Chili Cheese, kryddiga McShaker Fries Lime & Chili Flavor samt en nyhet, de krispiga Shaker Chicken McNuggets Lime & Chili Flavor. Smakupplevelsen fullbordas med Flame Creamy Chipotle Dip.
För de som inte tycker att det är tillräckligt hett finns nu Spicy Dip Challenge med det ultimata Spicy Dipset bestående av tre eldiga såser: Flame Creamy Chipotle Sauce, Fire Smoky Hot Habanero Sauce och Burn Hot Chilli Sauce. Varje sås har sin egen hetta, en intensivare än den andra. I kombination med 9 eller 20 krispiga Chicken McNuggets eller McPlant Nuggets är setet den perfekta basen för nästa hettävling.
McWrap Plant Nuggets Mango-Curry kombinerar krispiga McPlant Nuggets med gurka, isbergssallad, rostad lök och fruktig-pikant mango-curry-sås i en vetetortilla. McWrap Plant Nuggets Honung-Senap imponerar med kryddig sås, tomater, isbergssallad och smältande ost. Det nya erbjudandet kompletteras av Shaker McPlant Nuggets Lime & Chili Flavor – en höjdpunkt för alla fans och foodies.
McSpicy är McDonald’s hetaste kycklingburgare. Sedan 1999 har den varit en succé på asiatiska McDonald’s-marknader och introducerades för fyra år sedan även på den europeiska marknaden. För att sprida McSpicy-kampanjen i Tyskland satsar McDonald’s på en 360-graders kampanj inklusive TV- och radiospots, sociala medier, PR och interaktiva GMA-aktiviteter. Ansvarig för kampanjen är Scholz & Friends, McDonald’s Tysklands marknadsföringsbyrå. TV-reklamen producerades av Simon & Paul, med regi av XOXO. S&F Sounds ansvarar för artistens coverversion. Mediaplaneringen av specialaktiveringen hanterades av OMD München.