Sporttouchen revolutionerar sportnyheter
Kategori

Sporttouchen revolutionerar sportnyheter för unga
Sporttouchen, med Tim Rangström i spetsen, har snabbt blivit en populär plattform för unga sportentusiaster. Med ambitionen att bli det nya “Lilla Sportspegeln” har de lyckats fånga uppmärksamheten hos en yngre publik genom korta och engagerande videor på sociala medier som TikTok, Instagram och YouTube.
En ny era för sportnyheter
På 80-talet var “Lilla Sportspegeln” en höjdpunkt för många unga sportintresserade. Idag har konsumtionen av sportnyheter förändrats radikalt, och Tim Rangström har med Sporttouchen lyckats anpassa sig till dessa nya trender. “Vi vill bli det nya Lilla Sportspegeln och prata om sport på ett nytt sätt,” säger Rangström.
Från Frankrike till framgång
Sporttouchen grundades av Tim Rangström och Charles Faro under deras studietid i Frankrike. Deras gemensamma intresse för sport och sociala medier ledde till skapandet av denna innovativa plattform. “Vi vill ligga mellan de stora tidningarna och entertainment,” förklarar Rangström.
Ekonomisk tillväxt och framtidsplaner
Sporttouchen har inte bara lyckats med att nå ut till en stor publik, utan även ekonomiskt. Förra året omsatte företaget 4,8 miljoner kronor med en vinst på 700.000 kronor. I år siktar de på att dubbla omsättningen. “Det har varit lite ovant att sätta på sig chefshatten och lära sig allt om ekonomi och företag,” säger Rangström.
Storsatsning på 3Arena
Den 4 oktober har Sporttouchen hyrt 3Arena för en kändismatch mellan svenska och norska kändisar. Med 10.000 sålda biljetter och sändning på Disney Plus, är detta deras största event hittills. “Vi gjorde ett liknande arrangemang i Finland och det var så lyckat att vi kände att vi kunde göra det större,” säger Rangström.
Framtiden för Sporttouchen
Tim Rangström ser en ljus framtid för Sporttouchen. “Jag brukar försöka se två tre år framåt. Men då hoppas jag att vi har slagit oss in bland de stora sportplattformarna,” säger han. Med deras autentiska och våghalsiga approach verkar potentialen vara enorm.
FAQ
- Vad är Sporttouchen? En plattform för sportnyheter riktad mot unga, med fokus på korta videor på sociala medier.
- Vem grundade Sporttouchen? Tim Rangström och Charles Faro.
- Vad är målet med Sporttouchen? Att bli en ledande plattform för sportnyheter och underhållning.
- Vilka är några av Sporttouchens framgångar? Nästan 400.000 följare på TikTok och över 100.000 på Instagram och YouTube.
- Vad är nästa stora event för Sporttouchen? En kändismatch på 3Arena den 4 oktober.