Signal Idunas bilförsäkring erbjuder flexibilitet
Kategori

Loading...
Signal Iduna har lanserat en ny bilförsäkring som sätter kundens behov i centrum. Den nya försäkringen erbjuder en rad smarta innovationer som ger försäkringstagare mer flexibilitet, lägre premier och en verklig helhetslösning.
En av de största förändringarna i den nya försäkringen är den moderniserade strukturen för självrisk. Signal Iduna svarar på de ökade reparationskostnaderna och skapar samtidigt incitament för prismedvetna kunder. Genom att erbjuda en flexibel självrisk kan premierna sänkas avsevärt. Målet är att ge försäkringstagarna bättre individuell kontroll och en rättvis premie utan att kompromissa med täckningen.
Den tidigare “verkstadsbindningen” har optimerats och blivit “Sorglös Kasko”. Vid en kaskoskada organiserar Signal Iduna hela reparationen hos en kvalificerad partnerverkstad och tillhandahåller även en ersättningsbil. Denna premiumtjänst har blivit ännu mer attraktiv då rabatten för kunder som väljer detta paket har ökat från tio till upp till 15 procent.
En nyhet i portföljen är “Sorglös Kasko Glas”. Detta innovativa tilläggsprodukt riktar sig till dem som inte behöver eller kan teckna en fullständig verkstadsbindning, vilket ofta är fallet med leasingbilar. Endast glasskador täcks, och en specialiserad glaspartner tar hand om reparationen. Kunder kan dra nytta av en rabatt på upp till fem procent på sin kaskopremie.
Den nya försäkringen erbjuder också betydligt förbättrade villkor för hantverkare. Rabatten kan beroende på försäkringsgrupp öka till upp till 20 procent. Dessutom kan även barn till företagare dra nytta av hantverksfördelarna. Detta understryker försäkringsbolagets engagemang för en av Tysklands viktigaste ekonomiska sektorer och erbjuder ett konkret mervärde som en pålitlig partner för hantverkare.
Signal Iduna har sina rötter i små sjukförsäkringskassor som grundades av hantverkare och företagare för över 110 år sedan i Dortmund och Hamburg. Idag erbjuder Signal Iduna ett komplett utbud av försäkrings- och finansiella produkter för alla målgrupper. Koncernen betjänar över tolv miljoner kunder och avtal och genererar premieintäkter på nästan 6,7 miljarder euro.