Gekås Ullareds rekordhöga höstshopping
Kategori

Loading...
Gekås Ullared har inlett hösten med en rekordstark försäljning, tack vare framgångsfaktorer som Pernilla Wahlgrens höstmode, en nylanserad barnavdelning och mat till lågpris. “Hösten började med septemberrekord – och det är bara början!” säger vd Patrik Levin.
Under september 2025 upplevde Gekås Ullared den starkaste månaden i sin historia med en försäljningsökning på 15 procent jämfört med föregående år. Totalt shoppade 305 000 kunder för 541 miljoner kronor i varuhuset, restaurangerna och boendeanläggningen. Patrik Levin förutspår fler rekord under oktober och november.
Gekås Ullareds kunder har visat stort intresse för mode (+16 %), skor (+15 %), kosmetika (+15 %) och livsmedel (+24 %). Patrik Levin lyfter fram det breda sortimentet och de ständigt låga priserna som avgörande faktorer för framgången. “Våra inköpare har köpt in mer varor än någonsin och vår största utmaning just nu är att hinna fylla hyllorna i samma takt som kunderna shoppar,” konstaterar Patrik.
Gekås Ullareds koncept med allt under ett tak och oslagbart låga priser lockar miljontals kunder varje år. “Alla ska ha råd att köpa nya vinterskor till barnen och fylla skafferiet med mat. Våra kunder investerar sin tid för att besöka oss, men köper du en vinterjacka, ett täcke till hästen eller ett flak kaffe, kan det i många fall betala hela Ullaredsresan,” säger Patrik.
Med oktober och november, årets mest intensiva shoppingperiod, väntar Gekås Ullared på att välkomna kunder till evenemanget Jul på Gekås och julbord både i varuhuset och på hotellet. “Julshoppingen är årets höjdpunkt! Man kan nästan ta på stämningen och glädjen hos alla våra medarbetare. Det är ett teamwork utan dess like,” säger Patrik.