Protos siktar på köttmarknaden i Sverige
Kategori

Protos siktar på att dominera kött- och charkmarknaden i Sverige
Protos AB har satt en ambitiös målsättning: att bli Sveriges ledande butikspartner inom kött och chark. Med starka varumärken som “Smak av Gotland” och “Smak av Svea” i ryggen, utökar företaget sitt erbjudande från produkter till ett helhetsstöd för butiker. Detta inkluderar rådgivning, utbildning och konsultativa tjänster för att öka försäljning och lönsamhet i butikernas kött- och charkavdelningar.
En ny era för Protos
Protos erbjuder idag ett brett och omtyckt sortiment av hög kvalitet. Nu tar de nästa steg genom att erbjuda rådgivning och utbildning för att hjälpa butiker att maximera sin potential. “Vi upplever idag kompetensbrist i varierande grad hos våra kunder där kunskap om råvarorna, butiksdrift, lönsamhet och kundupplevelse har stor potential att utvecklas,” säger William Eklund, kommersiell chef på Protos.
Samarbete med ICA Maxi Visby
Protos har redan inlett ett framgångsrikt samarbete med ICA Maxi Visby, där de bidrar med sortimentsanalys, lokalanpassad kommunikation och personalutbildning. Detta har resulterat i ökad kundnöjdhet, försäljning och lönsamhet. “Vi är väldigt nöjda med det här samarbetet,” säger Joakim Larsson, butikschef på ICA Maxi Visby.
Ny försäljningschef med gedigen erfarenhet
För att driva denna satsning har Protos rekryterat Patrik Hagberg som ny försäljningschef. Med över 18 års erfarenhet från ledande roller inom butik, bland annat som butikschef för Maxi Bromma och affärsområdeschef på Maxi Haninge, kommer Patrik att spela en nyckelroll i Protos framtida utveckling.
Framtidsplaner och visioner
Protos har en tydlig vision för framtiden. De vill bidra till ökad kött- och branschkunskap, öka försäljningen av KRAV-märkta produkter och utveckla nya produkter med fokus på smak, hälsa och lägre klimatavtryck. Dessutom planerar de att bredda sin närvaro på nya geografiska marknader och stärka efterfrågan på svenskt kött långsiktigt.
Kontakta Protos
För mer information om Protos satsningar eller för att diskutera vad de kan göra för din butik, kontakta William Eklund på william.eklund@protos.se eller ring 08-546 810 11.
FAQ
- Vad är Protos mål? Protos strävar efter att bli Sveriges ledande butikspartner inom kött och chark.
- Vilka tjänster erbjuder Protos? De erbjuder rådgivning, utbildning och konsultativa tjänster för att öka försäljning och lönsamhet i butiker.
- Vilka är Protos starka varumärken? “Smak av Gotland” och “Smak av Svea”.
- Hur kan jag kontakta Protos? Du kan kontakta William Eklund via e-post på william.eklund@protos.se eller telefon 08-546 810 11.