Pressbyrån hyllas som årets kedja
Kategori

På vår redaktion brinner vi för att göra ekonomi begripligt…
Loading...
På vår redaktion brinner vi för att göra ekonomi begripligt…
Den 4 september 2025 blev en minnesvärd kväll för Pressbyrån när de tog hem två prestigefyllda utmärkelser på den årliga Conveniencegalan. Med en stark närvaro i sex olika kategorier, lyckades Pressbyrån vinna både “Årets Kedja” och “Årets Bake-off-butik”. Dessa utmärkelser är ett bevis på deras engagemang för kvalitet och innovation inom conveniencebranschen.
Pressbyrån Citybanan, under ledning av franchisetagaren Jeanette Enehall Sten, tog hem utmärkelsen “Årets Bake-off-butik”. Juryn berömde butiken för dess fokus på kvalitet och förmåga att alltid leverera det lilla extra till sina kunder. “Jeanette är inte bara en grym entreprenör utan även en fantastisk ledare för sina medarbetare,” säger Ann-Christine Winkvist Eriksson, regionchef på Reitan Convenience Sverige.
Pressbyrån utsågs till “Årets Kedja” med motiveringen att de har anpassat och utvecklat sin verksamhet till dagens unika koncept. Juryn lyfte fram deras starka affärstillväxt och engagemang för sociala frågor och hållbar innovation. “Det här är ett kvitto på att vår strävan att vara en kedja som inte bara säljer produkter, utan också en bättre vardag, uppskattas,” säger Anna Wallenberg, vd för Reitan Convenience Sverige.
Pressbyrån har sedan 1906 varit en del av svenskarnas vardag med sina cirka 310 butiker runt om i Sverige. Varje butik drivs av en lokal franchisetagare och erbjuder ett brett utbud av mat, dryck och andra vardagsnödvändiga varor. Med en omsättning på 2,9 miljarder kronor 2022, fortsätter Pressbyrån att vara en ledande aktör inom servicehandeln.
Trots lågkonjunkturen under 2024, fortsatte Pressbyrån att överträffa marknaden med sina innovativa lösningar och starka kundfokus. Deras framgångar på Conveniencegalan visar att de är på rätt väg och att deras arbete med hållbarhet och innovation uppskattas av både kunder och branschen.