Ingrosso-syskonens Mino Market: En framgångssaga
Kategori

Loading...
Under hösten 2024 tog syskonen Bianca, Benjamin och Oliver Ingrosso steget in i livsmedelsbranschen med sitt nya varumärke, Mino Market. Med en lansering som inkluderade produkter som pasta, tomatkonserver och risottoris, blev deras produkter snabbt tillgängliga i ICA-butiker över hela Sverige. “Syskonen jobbar med allt ifrån produkterna och design till varumärket och lanseringsplan. De är verkligen inte ansiktet utåt, utan det här är ett legacy-bolag, något de vill att deras barnbarn ska ta över”, förklarade bolagets vd Daniel Warence i en intervju med Breakit.
Det första året visade sig vara en succé för Mino Market. Enligt årsredovisningen som skickats in till Bolagsverket uppgick nettoomsättningen till 42,8 miljoner kronor, med ett rörelseresultat på närmare 676.000 kronor. Detta är en markant förbättring jämfört med året innan, då bolaget ännu inte hade påbörjat sin försäljning och omsättningen var noll med ett rörelseresultat på minus 148.000 kronor.
Vd:n Daniel Warence avslöjade att fler produkter är på väg, inklusive köksverktyg som ska säljas genom Mino Markets egen e-handel. “Vi låter saker och ting få ta tid för att vi ska nå den kvalitet som vi vill att våra produkter ska ha”, sa han. Det är tydligt att Ingrosso-syskonen har stora planer för framtiden och är fast beslutna att fortsätta expandera sitt varumärke.
Innan Mino Market hade syskonen redan etablerat sig som framstående entreprenörer. Bianca Ingrosso har tidigare grundat skönhetsbolaget Caia Cosmetics, smyckesföretaget Ani och klädmärket Ávora. Benjamin Ingrosso är en välkänd artist och tv-profil, medan Oliver Ingrosso driver restaurangen Olli på Östermalm i Stockholm. Trots deras redan fullspäckade scheman har de lyckats driva Mino Market till framgång.
Förutom syskontrion ägs Mino Market av några minoritetsägare, inklusive techprofilen Carl Lüders, Matteo Manfredi och sociala medier-proffset Timothy Collins, grundare av Creed. Dessa partnerskap har sannolikt bidragit till företagets snabba tillväxt och framgång.
Det är tydligt att Ingrosso-syskonen har hittat en vinnande formel med Mino Market, och det ska bli spännande att följa deras fortsatta resa i livsmedelsbranschen.
Läs mer här