Martin Persson och Olivia Viklund tar ledande roller på Pineberry inom SEM och Paid Social
Kategori

Martin Persson och Olivia Viklund tar ledande roller på Pineberry inom SEM och Paid Social
Vår egna summering: Martin Persson har utsetts till Head of SEM och Olivia Viklund till Head of Paid Social på digitalbyrån Pineberry. Båda har lång erfarenhet inom sina respektive områden och har varit verksamma på företaget under flera år. Deras nya roller innebär ansvar för att vidareutveckla Pineberrys spetskompetens inom sökmotormarknadsföring och annonsering i sociala medier.
Martin Persson – ny Head of SEM
Martin Persson har en gedigen bakgrund inom digital marknadsföring med särskilt fokus på sökmotormarknadsföring via Google och Bing. Han har arbetat med Google Ads på Pineberry i fyra år och har studerat digital marknadsföring vid IHM Business School samt kommunikation, media och företagsekonomi vid Örebro Universitet. I sin nya roll ansvarar han för att Pineberry behåller och utvecklar sin ledande position inom SEM. För mer information om hans nya roll, se Martin Persson är ny Head of SEM och Olivia Viklund ny Head of Paid Social ….
Olivia Viklund – ny Head of Paid Social
Olivia Viklund har sex års erfarenhet av annonsering i sociala medier på Pineberry och brinner för att hjälpa kunder att lyckas med marknadsföring på plattformar som Instagram, Facebook, TikTok och LinkedIn. Hon har utbildat sig inom innehållsskapande på Berghs School of Communication och digital marknadsföring på Stockholms Internationella Handelsskola. Som Head of Paid Social kommer hon att leda utvecklingen av Pineberrys tjänster inom detta område. Läs mer om de nya ledarna på Pineberry här.
Ledarskap och utveckling på Pineberry
Simon Davidsson, produktchef på Pineberry, uttrycker stor tillfredsställelse över rekryteringarna: “Att vara Head of på Pineberry innebär att du har en nyckelroll och jag är mycket glad över att det just är Martin och Olivia som kommer att vidareutveckla våra tjänster inom SEM och Paid Social, de är stjärnor inom sina områden.” Han framhåller också att deras långa tid på företaget visar att Pineberrys filosofi kring rekrytering och utveckling fungerar väl både för byrån och dess anställda.
Pineberrys position inom digital marknadsföring
Pineberry är en av Sveriges ledande aktörer inom datadriven digital marknadsföring och har sedan 2007 hjälpt hundratals företag att växa genom transparenta och resultatfokuserade lösningar. Med 60 medarbetare i centrala Stockholm fokuserar företaget på att skapa strategier som leder till mätbara resultat och hållbar tillväxt för sina kunder.
FAQ
Vad innebär rollen som Head of SEM på Pineberry?
Rollen innebär ansvar för att leda och utveckla företagets kompetens inom sökmotormarknadsföring, särskilt på plattformar som Google och Bing.
Vilka plattformar fokuserar Head of Paid Social på?
Olivia Viklund ansvarar för annonsering på sociala medier som Instagram, Facebook, TikTok och LinkedIn.
Hur länge har Martin Persson och Olivia Viklund arbetat på Pineberry?
Martin Persson har varit på Pineberry i fyra år och Olivia Viklund i sex år.
Vad kännetecknar Pineberrys arbetsfilosofi?
Pineberry satsar på långsiktiga anställningar och utveckling av sina medarbetare, vilket speglas i att nyckelpersoner som Martin och Olivia har varit verksamma länge på företaget.




















