IDÉ House och Wackes skapar produktmediajätte
Kategori

Loading...
Det norska familjeägda företaget IDÉ House of Brands har undertecknat en avsiktsförklaring om att förvärva det svenskbaserade Wackes AB. Denna strategiska sammanslagning markerar en betydande milstolpe inom den europeiska produktmediaindustrin. När affären är slutförd kommer den att etablera Europas största distributör av produktmedia.
Med verksamhet redan i alla nordiska länder kommer förvärvet av Wackes AB att avsevärt stärka IDÉ House of Brands närvaro i Sverige. Detta lägger en solid grund för fortsatt expansion över hela Europa.
“Det här förvärvet görs med både hjärta och hjärna,” säger Lasse Lauritzen, VD för IDÉ House of Brands. “Wackes är ett företag vi alltid har haft stor respekt för. Vi arbetar på liknande sätt, och båda företagen sätter kundrelationer i centrum för allt vi gör. Denna sammanslagning kommer att säkra och trygga framtiden för våra kunder, medarbetare och samarbetspartners.”
Sammanslagningen speglar ett gemensamt engagemang för innovation, ansvarsfulla inköp och att skapa värde för kunder och intressenter i hela regionen. Den förstärker också företagens gemensamma ambition att leda utvecklingen inom hållbarhet, produktsäkerhet och säkra leveranskedjor.
“IDÉ House of Brands är den perfekta partnern för att forma framtiden för vårt företag. Våra huvudägare kommer att fortsätta spela en aktiv roll och återinvestera i IDÉ House of Brands,” säger Thomas Davidsson, VD för Wackes. Transaktionen förväntas slutföras i december 2025, under förutsättning att sedvanliga villkor uppfylls.
Wackes grundades 1983 i Borås, Sverige, med ambitionen att erbjuda högkvalitativa profilprodukter och produktmediatjänster till stora och medelstora företag och organisationer. Företaget har nu kontor i Borås, Göteborg, Malmö, Stockholm, Helsingfors, Oslo och Shanghai.
IDÉ House of Brands är Nordens ledande leverantör av produktmedia till företagsmarknaden. Med 38 års erfarenhet erbjuder de helhetskoncept inom uniform/arbetskläder, gåvor, kampanjer och profilprodukter.