Guldburken 2025: årets vinnare hyllas
Kategori

På vår redaktion brinner vi för att göra ekonomi begripligt…
Loading...
På vår redaktion brinner vi för att göra ekonomi begripligt…
Den prestigefyllda tävlingen Guldburken, arrangerad av Jotun Sverige AB, har återigen belönat de mest framstående butikerna inom färgbranschen. Tävlingen, som äger rum årligen, syftar till att uppmärksamma och fira de företag som visat exceptionellt engagemang och kreativitet i sitt arbete med Jotuns produkter.
Vid årets Guldburken-event, som samlade branschfolk från hela landet, delades priser ut i sex olika kategorier. De lyckliga vinnarna är:
Varje vinnare har visat prov på stort engagemang, nytänkande och stark utveckling inom sin kategori.
“Det är otroligt inspirerande att se så många företag som driver branschen framåt. Guldburken handlar om att lyfta det goda arbetet och fira framgångar tillsammans,” säger Henric Larsson, säljchef retail från Jotun Sverige.
Guldburken har blivit en uppskattad tradition och visar den viktiga roll som återförsäljarna spelar i att sprida både kunskap och inspiration om färg, kulörer och måleriglädje.
Jotun är en av världens ledande färgtillverkare med ett brett utbud av produkter för både interiör och exteriör. Företaget grundades i Sandefjord, Norge år 1926 av Odd Gleditsch Sr. och har sedan dess vuxit till ett multinationellt företag med 67 företag och 40 produktionsanläggningar världen över. Jotun är känt för sina högkvalitativa färger och ytbehandlingar och förenas av en stark företagskultur, Pingvinandan.