Effektify rekryterar ny CRO för tillväxt
Kategori

Loading...

Effektify, ett ledande svenskt martech-bolag, har rekryterat Jimi Guldstrand som ny Chief Revenue Officer (CRO). Guldstrand, som tidigare var VP Revenue på Funnel i USA, återvänder till Sverige för att ta sig an denna nya utmaning. “Effektify har en unik position på marknaden och potential att bli en riktig tillväxtmaskin. Jag ser fram emot att bygga nästa kapitel tillsammans med teamet”, säger han.
Med en gedigen bakgrund inom SaaS-bolag, har Jimi Guldstrand tidigare haft ledande roller på Benify och Funnel. På Funnel var han ansvarig för att utveckla företagets affär på den amerikanska marknaden som VP Revenue. Nu tar han plats i Effektifys ledningsgrupp som CRO.
“Effektify befinner sig i ett läge där vi kan förändra hur marknadsavdelningar arbetar med data, insikter och beslutsfattande. Kombinationen av teknisk innovation och ett starkt team gör att jag ser en enorm potential i att skala upp erbjudandet, både i Sverige och internationellt”, säger Guldstrand.
Mattias Edenholm, Effektifys koncern-vd och medgrundare, uttrycker sin entusiasm över rekryteringen: “Med Jimi får vi in tung internationell erfarenhet och en stark kommersiell ledare som kan accelerera vår expansion i linje med vårt fokus på lönsam tillväxt. Han ansluter i ett läge där vi gasar på i vår resa mot att ta ytterligare marknadsandelar och skapa långsiktigt värde för våra kunder. Vi ser fram emot att bygga framtiden tillsammans med honom.”
Effektify grundades våren 2021 och erbjuder innovativa lösningar för att optimera marknadsföringsstrategier för mindre och medelstora företag. Företaget integrerar och analyserar data från samtliga digitala kanaler med hjälp av en AI-plattform, vilket ger användare full transparens och kontroll över sina digitala marknadsaktiviteter. Effektify har sitt huvudkontor i Halmstad och kontor i Stockholm, Berlin och Jönköping.