Douglas Groups nya kampanj: Välkommen till skönhet
Kategori

Douglas Groups nya kampanj: Välkommen till en värld av skönhet
Douglas Group, Europas ledande premium skönhetsåterförsäljare, har lanserat sin nya internationella varumärkeskampanjplattform med mottot “WELCOME TO BEAUTIFUL”. Denna plattform syftar till att bjuda in kunder att utforska allt som skönhet har att erbjuda, och fungerar som en kreativ tak för varumärkeskommunikation över alla marknader och kanaler. Detta stärker Douglas varumärke och bygger långsiktig varumärkeskapital.
En inbjudan till skönhet
“Vår nya varumärkeskampanjplattform, ‘WELCOME TO BEAUTIFUL’, speglar vårt engagemang för att öppna dörren till en obegränsad värld av skönhet som är mer än bara yta. Vi bjuder in våra kunder till en plats av inspiration, utforskning och självuttryck, där de känner sig förstådda, sedda – och framför allt välkomna”, säger Rik Strubel, EVP Group Marketing på Douglas Group. “Idag längtar kunder efter en känsla av tillhörighet, där skönhet inte definieras av strikta normer, utan firas i alla dess former.”
En enhetlig kreativ strategi
Framöver kommer varumärkeskampanjplattformen att fungera som den övergripande berättelsen och den enhetliga kreativa strategin för framtida varumärkeskampanjer. “Genom att anpassa vår marknadskommunikation under ett kreativt tak stärker vi varumärkesigenkänning, bygger långsiktig kapital och talar med en kraftfull, distinkt röst”, förklarar Rik Strubel.
Internationell lansering
I linje med Douglas Groups omnikanalmodell kommer varumärkeskampanjplattformen att aktiveras internationellt över alla kanaler – inklusive TV, tryck, utomhus, online och butiker – för en konsekvent och sammanhängande varumärkesupplevelse. Efter lanseringen i oktober kommer de första kampanjerna under varumärkeskampanjplattformen att vara Singles’ Day, “Beauty Friday” (“Black Friday” som omdöpt av Douglas) och julen. Varje kampanj har distinkta element anpassade till tillfället, men de är igenkännbart länkade av en enhetlig berättelse och visuell design.
Om Douglas Group
Douglas Group, med sina kommersiella varumärken DOUGLAS, NOCIBÉ, Parfumdreams och Niche Beauty, är den främsta omnikanal premium skönhetsdestinationen i Europa. Gruppen inspirerar kunder att leva sin egen typ av skönhet genom att erbjuda ett unikt sortiment online och i cirka 1 920 butiker. Under räkenskapsåret 2023/24 genererade Douglas Group en försäljning på 4,45 miljarder euro och sysselsatte cirka 19 200 personer över hela Europa.
Vanliga frågor
- Vad är syftet med “WELCOME TO BEAUTIFUL” kampanjen?
Syftet är att bjuda in kunder att utforska en obegränsad värld av skönhet och stärka Douglas varumärke. - Vilka kanaler kommer kampanjen att synas på?
Kampanjen kommer att synas på TV, tryck, utomhus, online och i butiker. - Vilka är de första kampanjerna under den nya plattformen?
De första kampanjerna är Singles’ Day, “Beauty Friday” och julen.