Coops falukorv får högsta betyg i smaktest
Kategori

Loading...
Coop Gourmet falukorv har utsetts till vinnare i ett smaktest utfört av Expressen, där 13 olika falukorvar från svenska livsmedelsbutiker bedömdes. Juryn berömde Coops falukorv för dess autentiska och rena smaker, samt dess lagom fasta konsistens och skogsrökiga arom som påminner om en utflykt i naturen.
“Om man inte testat Coop Gourmet falukorv är det dags nu,” säger Minna Björklund, chef för EVM Coop Sverige. Hon menar att falukorven snabbt blir en favorit för den som provar den. Denna falukorv är en del av Coops egna varumärken, som alltid strävar efter att erbjuda hög kvalitet till ett bra pris.
Coop Gourmet falukorv innehåller 68% gris- och nötkött, vatten, fett från gris, potatismjöl, salt, druvsocker, kryddor, lök, antioxidationsmedel (E 300) och konserveringsmedel (E 250). Den är både kokt och rökt, och allt kött har svenskt ursprung.
Falukorven tillverkas i Sverige och säljs för cirka 34,95 kr per styck på coop.se. Coop har ett brett sortiment av egna varumärken, inklusive Coop, Änglamark, Xtra, Gourmet, Köksträdgården och Familjefågel.
Coop har länge varit en pionjär inom egna varumärken, med en historia som sträcker sig tillbaka till 1920-talet. Varumärket Coop lanserades 2003 och har sedan dess blivit det största av Coops egna varumärken. Många av Coops produkter har fått utmärkelsen “Bäst i test” av oberoende kanaler som Mitt Kök, Expressen/Allt om mat, Svenska Dagbladet, Råd & Rön, TT och Aftonbladet. Läs mer om Coops framgångar i smaktester.
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor med över 800 butiker från Kiruna till Smygehamn. Företaget erbjuder prisvärd och hållbar matglädje och har sedan 2008 även erbjudit näthandel. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Trots detta har Coop också stött på utmaningar, som ekonomiska förluster.