Brad Pitt och De’Longhi: En italiensk kaffehistoria
Kategori

Brad Pitt och De’Longhi: En italiensk kaffehistoria
En ny filmisk kampanj
De’Longhi, den globala ledaren inom premiumkaffemaskiner, har lanserat en ny kampanj med titeln “The Perfetto Instructions for Use”. Denna kampanj är djupt förankrad i varumärkets filosofi “It’s not just perfect. It’s perfetto.” Filmen, regisserad av den Oscarsbelönade Taika Waititi, visar Brad Pitts humoristiska försök att bemästra italienskan.
Taika Waititi och Brad Pitt i samarbete
Den nya Perfetto-filmen markerar det första samarbetet mellan Taika Waititi och Brad Pitt. Tillsammans har de skapat en lekfull och filmisk tolkning som med humor visar vägen till en “perfetto” ritual där Brad Pitt får ännu en chans att öva sin italienska. Filmen är inspelad i Nya Zeeland och inkluderar landets storslagna landskap som en perfekt plats att dricka kaffe och hitta ett stilla ögonblick.
En känsla av italiensk livsstil
Kampanjen speglar De’Longhis fortsatta utveckling till ett livsstilsvarumärke, förankrad i italiensk design, innovation och själ. Medan tidigare filmer i Perfetto-serien har lyft fram Brad Pitts filmiska närvaro, öppnar detta nya kapitel – färgat av Taika Waititis karakteristiska berättarstil. Från instruktioner om hur man använder maskinen till en berättelse om hur man njuter av stunden.
En global lansering
Filmen lanseras globalt i TV, digitala kanaler och sociala medier. Den kompletteras av en aktiveringskampanj där kaffeälskare världen över bjuds in att dela med sig av sina egna #Perfetto moments för att visa att de bästa instruktionerna inte skrivs, utan känns.
De’Longhis vision
“På De’Longhi vill vi alltid tillföra det lilla extra – lite mer passion, energi och hantverk. Vi tror att det är just den andan som gör att saker och ting blir verkligt perfetto,” säger Mats Ajpe, Marketing Director Scandinavia på De’Longhi Group.
Om De’Longhi
De’Longhi är en världsledare inom hushållsapparater och är del av De’Longhi Group, ett företag listat på Euronext Growth Milan-börsen sedan 2001. Förutom att vara ledande tillverkaren av espressomaskiner tillgodoser De’Longhi även hemmen med ett brett sortiment av utrustning som håller våra hem nedkylda, varma, rena och hjälper oss förbereda våra måltider.
FAQ
- Vem regisserade den nya De’Longhi-filmen? Filmen regisserades av Oscarsbelönade Taika Waititi.
- Vilken är kampanjens huvudbudskap? Kampanjen är förankrad i filosofin “It’s not just perfect. It’s perfetto.”
- Var spelades filmen in? Filmen spelades in i Nya Zeeland.
- Vad är syftet med aktiveringskampanjen? Syftet är att bjuda in kaffeälskare att dela sina egna #Perfetto moments.