Sandbäckens satsar på QD för servicedesk
Kategori

Loading...

Sandbäckens Utveckling AB har valt QD som sin nya IT-partner för att hantera deras servicedesktjänster. Detta beslut grundar sig på QD:s förmåga att bygga starka och långsiktiga relationer med ett lyhört fokus på kundernas behov. QD erbjuder flexibla tjänster och ett proaktivt arbetssätt, vilket gör dem till en idealisk partner för Sandbäckens.
Sandbäckens Utveckling AB är en koncern med över 1 500 medarbetare i mer än 50 bolag som sträcker sig från Malmö i söder till Luleå i norr. De är verksamma inom områden som värme och sanitet, elektricitet, ventilation, automation och brandsäkerhet. Företaget siktar på att bli en ledande aktör inom installationsbranschen genom att skapa en kultur där både människor och företag kan växa.
Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB, uttrycker sin stolthet över att Sandbäckens har valt dem som IT-partner. “Vi är vana vid att arbeta med snabbväxande företag och koncerner och det känns inspirerande att få bidra med våra tjänster till Sandbäckens fortsatta resa,” säger han.
Peter Svensson, IT-chef på Sandbäckens, förklarar att valet av QD som samarbetspartner berodde på deras förmåga att förstå Sandbäckens behov och deras professionella sätt att skräddarsy en lösning. “För Sandbäckens var det viktigt att vi kunde agera snabbt och flexibelt,” säger han.
Lars Grundström, vice VD på QD Sverige AB, ser fram emot ett långsiktigt samarbete. “Det känns bra att de upplever oss som en trovärdig och långsiktig IT-partner och jag är övertygad om att detta är starten på ett spännande och långt samarbete,” säger han.