Stefan Palms Lager 157: En missad möjlighet för H&M
Kategori

Stefan Palms Lager 157: En missad möjlighet för H&M
Bakgrund till Lager 157
Stefan Palm, en framstående serieentreprenör, har byggt upp Lager 157 till ett företag värt flera miljarder kronor. Med en årlig vinst på nästan en halv miljard kronor har Lager 157 blivit en betydande aktör inom mode och e-handel. Men det fanns en tid då Palm övervägde att sälja sitt företag till klädjätten H&M.
Försöket att sälja till H&M
I en intervju på Breakit och 500:s scen i Almedalen avslöjade Stefan Palm att han en gång försökte sälja Lager 157 till H&M. “Jag försökte sälja till H&M för en herrans massa år sedan men de var inte intresserade, de tyckte bara att det var skit”, berättade Palm. Trots att han inte var helt bekväm med att dela med sig av detaljer, framkom det att H&M inte såg potentialen i Lager 157 vid den tidpunkten.
H&M:s avvisande
Stefan Palm uttryckte sin beundran för H&M som “det mest imponerande bolaget inom svensk retail alla kategorier”. Han förklarade att det var naturligt att vilja se om H&M var intresserade av att göra affärer med honom. “Men är man där lite för tidigt så kanske man inte har en tillräckligt välputsad diamant”, tillade han med ett skratt.
Reflektioner över den missade affären
Trots att affären med H&M aldrig blev av, är Stefan Palm idag glad över att han behöll ägandet av Lager 157. “Ja, för min egen del är jag väldigt glad att jag har kvar ägandet. Men samtidigt så vet man aldrig, jag har en kompis som sålde Cheap Monday och Weekday till H&M och gjorde en fantastisk affär”, reflekterade Palm.
Framtidsvisioner för Lager 157
Stefan Palm har stora ambitioner för Lager 157. “Ja, min ambition är att bygga något väldigt bra ur alla perspektiv”, sade han. Trots den missade möjligheten med H&M, fortsätter Palm att driva Lager 157 mot nya höjder och ser fram emot att utveckla företaget ytterligare.
Läs mer här