Team5pm nordics: en framgångssaga inom sociala medier
Kategori

Loading...
Team5pm Nordics har på kort tid etablerat sig som en ledande aktör inom sociala medier. Byrån, som startades av Natalie Tideström Heidmark och Nicolin Lillhage sommaren 2023, har redan nått en omsättning på 55 miljoner kronor och ett resultat på 5,1 miljoner kronor. “Ett kvitto på att vårt erbjudande ligger helt rätt i tiden”, säger Natalie Tideström Heidmark.
Under de senaste decennierna har sociala medier blivit en central del av vår vardag. Plattformar som Facebook, Instagram och Tiktok är nu oumbärliga för företag som vill nå ut till sina kunder. Team5pm Nordics hjälper företag att navigera denna komplexa värld och säkerställa att deras varumärken syns där det behövs.
En av nycklarna till Team5pm Nordics framgång är deras starka team. “Vi har en sjukt bra kunskap i teamet”, säger Nicolin Lillhage. Medarbetarna har erfarenhet från företag som Epidemic Sound, Google och Eurovision, vilket ger dem en unik insikt i hur man bäst utnyttjar sociala medier.
Vid starten fokuserade Team5pm enbart på Youtube, men har sedan dess expanderat till flera sociala medier. De har även byggt upp en egen studio för att producera material, men fortsätter att arbeta flexibelt och snabbt för att möta kundernas behov. “Det är viktigt för oss att vara snabbfotade för att kunna leverera”, säger Nicolin Lillhage.
En annan viktig komponent i Team5pm Nordics strategi är användningen av social SEO. Med hjälp av en techplattform utvecklad av moderbolaget i Nederländerna, kan de säkerställa att deras kunder syns på rätt ställen. “Många använder sociala medier som Google nu. Och då gäller det att se till att kunderna syns på rätt ställen där”, förklarar Tideström Heidmark.
Framtiden för sociala medier är osäker, men Team5pm Nordics är fast beslutna att fortsätta vara en ledande aktör. “Det rör sig så fort, vi vet ju inte ens vilka sociala medier som kan finnas då”, säger Natalie Tideström Heidmark. “Men vi kommer att vara en av de ledande sociala medier-byråerna”.
Läs mer här