Erik Zaar leder HSB:s kommunikation
Kategori

Loading...
HSB Göteborg och HSB Malmö har gjort en strategisk rekrytering genom att anställa Erik Zaar som ny gemensam kommunikations- och marknadschef. Erik, som tillträder sin nya tjänst i januari 2026, kommer närmast från rollen som kommunikationschef på den allmännyttiga fastighetskoncernen Framtiden. Hans erfarenhet och expertis inom strategisk kommunikation förväntas stärka HSB:s position ytterligare.
Erik Zaar har en gedigen bakgrund inom kommunikation och marknadsföring. Han har tidigare haft ledande befattningar inom Gislaveds kommun och Bräcke diakoni, där han bland annat byggde upp en ny marknadsavdelning. Med en bakgrund som civilekonom har Erik även stor erfarenhet av förändringsledning och kriskommunikation.
HSB har en stark historia och ett tydligt uppdrag som Erik Zaar ser fram emot att vidareutveckla. “Kombinationen av medlemsinflytande, samhällsnytta och långsiktighet inspirerar mig,” säger Erik. Han ser fram emot att tillsammans med sina medarbetare utveckla kommunikationen så att fler får upp ögonen för HSB:s breda erbjudande till medlemmar och kunder.
En av de strategiska målen för HSB Göteborg och Malmö är en framtida fusion mellan de två organisationerna. Kristian Isberg, vd för HSB Göteborg, uttrycker stor tillförsikt inför Eriks roll i denna process. “Med sin drivkraft och förmåga att leverera resultat ser vi fram emot att utveckla vår kommunikation tillsammans med Erik,” säger Kristian.
För mer information om rekryteringen av Erik Zaar och HSB:s framtidsplaner, kontakta Jens Holmberg, ansvarig för extern kommunikation på HSB Göteborg och Malmö, via jens.holmberg@hsb.se eller telefon 070‑721 50 11.