Aktier i Blue Apron Holdings Inc.
APRN,
-7.45%
steg med 11,0 % under tisdagens handel före börsöppning, efter att företaget meddelat att dess måltidskit inte fanns tillgängliga för köp via Amazon.com Inc.
AMZN,
-0.78%
i USA, utan en prenumeration. Blue Apron erbjuder sitt ordinarie utbud av måltidskit, inklusive Ready to Cook, Family Recipes och Heat & Eat, och kommer även att göra sina alternativ för speciella tillfällen och med semestertema tillgängliga i Amazons butik i USA. ”Genom att erbjuda ett urval av produkter i den amerikanska Amazon-butiken kan vi ge Amazon-kunder möjlighet att köpa en rad olika kockkomponerade måltider som kommer snabbt till deras dörr”, säger Josh Friedman, produktchef för Blue Apron. Blue Aprons aktie, som hade sjunkit med 59,2 % i en sex sessioner lång förlustsvit fram till och med måndagen, har sjunkit med 41,6 % under de senaste tre månaderna, medan S&P 500
SPX,
-0.75%
har sjunkit med 6,3 %.